Posuvné brány vám šetří místo

Trápí vás tak jako mnoho jiných majitelů nemovitostí nedostatek místa za či před bránou? Znáte to, směrem ven z pozemku je otevírání křídlové brány nebezpečné, směrem dovnitř vám znemožní pohodlné zaparkování před garáží či přístřeškem pro automobil. Řešením je posuvná brána. Stačí mít jen dostatek prostoru napravo či nalevo od brány, aby se měla kam „zasunout“, respektive posunout.

Využijete ji u rodinných, ale i veřejných či komerčních, průmyslových a zemědělských objektů. Kromě jiného řeší i kontrolu vjezdů a vstupů.

Posuvné brány nesené a kolejnicové se pak otevírají posunem do strany a tedy velmi prakticky mimo vozovku, většinou podél oplocení. Samonosné posuvné brány jsou nesené 8 cm nad povrchem vozovky či příjezdové cesty, kolejnicové posuvné brány jezdí po kolejnici – zabetonovaném „L“ profilu.

Posuvem se však v naprosté většině případů neřeší vstupní branky pro pěší, ty bývají nejčastěji jednokřídlé. Analogii lze vidět například i u garážových vrat, jejichž součástí mohou být i dveře pro pohodlné vstoupení do garáže, aniž by bylo třeba otevírat celá garážová vrata.

Samo­nosné posuvné brány

Samonosné posuvné brány jsou nesené na speciálním C profilu (tzv. šíně). Šína je ukotvena mimo průjezdnou část příjezdové komunikace prostřednictvím dvou „vozíčků“. To umožňuje posun do strany, mimo vozovku, nejčastěji podél oplocení či opěrné zdi.

Díky nesenému posuvu a umístění posuvné brány 8 cm nad vozovkou vám odpadají starosti s nezbytným odklízením sněhu, ledu a jiných nečistot, které bývají problémem v případě posuvných bran kolejnicových.

Konstrukce je z uzavřených tenkostěnných profilů o průřezu 40x40 až 80x80 mm. Právě ve spodní části je brána osazena silnostěnným otevřeným C profilem. Ten ji vede na soustavě uzavřených kuličkových ložisek. Ložiska jsou součástí vozíků pevně ukotvených na zabetonované základové desce. V horní části brány najdeme horní uzavřené vedení. To je řešeno tak, aby otěrem nemohlo poškozovat povrchovou úpravu brány.

Rozměry jsou vždy řešené individuálně podle rozměrů stavebních otvorů a možností posunu do strany (volného místa).

Mohou být vybavené automatickým pohonem na dálkové ovládání, potom je ale nelze otevírat ručně (manuálně), jelikož právě pohonem je řešena aretace brány. Pokud vypadne elektrický proud, je třeba bránu manuálně přepnout klíčem na manuální (nouzové) ovládání (otevírání a zavírání). Kromě pohonu mohou být brány vybavené i bezpečnostními prvky (bezpečnostní fotočlánky, přítlakové ochranné lišty, výstražné lampy …).

Ovládání brány - dálkovým ovladačem, klíčovým spínačem, kódovou klávesnicí, identifikační kartou a případně i tlačítkem z domácího telefonu. Není problém naprogramovat automatické zavření brány po uplynutí určitého času, případně ihned po průjezdu. Velmi praktické jsou 2kanálové ovladače, kdy můžete nezávisle na sobě ovládat 2 různá zařízení – bránu a branku, bránu a garážová vrata a nebo třeba bránu a osvětlení zahrady či jen příjezdové cesty.

Materiály výplní - vždy řešené individuálně, nejčastěji se shodují s řešením oplocení. Může to být dřevo, plast, kov včetně okrasných kovaných součástí výplně. Řešením může být třeba i pletivo.

Povrchová úprava konstrukce - může být antikorozní základovou barvou a konečným nátěrem dle RAL, žárovým zinkováním a nátěrem akrylátovou barvou, metalizací zinkem, mědí, hliníkem, mosazí, případně nástřikem práškovou barvou (komaxit) dle RAL.

Stavební příprava

Důležité je zabetonování základové desky a vodícího sloupku a přivedení elektřiny o napětí 230 V. Nezbytné je samozřejmě i přesné vyměření stavebního otvoru a prostoru pro posun brány. Boční prostor musí být o cca 1/3 větší než je samotný průjezd. Výhodné je, že nemusíte jakkoli stavebně zasahovat do příjezdové komunikace. Jistě oceníte, že samonosné posuvné brány jsou prakticky bezúdržbové.

Kolejnicové posuvné brány

Posuvné kolejnicové brány jezdí po kolejnici - zabetonovaném profilu, jehož hranu tvoří úhelník - L profil. Opět se otevírají posunem do strany, mimo příjezdovou komunikaci, nejčastěji podél oplocení.

Ve spodní části jsou zabudovaná krytá pojezdová kolečka fungující na kuličkových ložiskách. Po nich se brána posouvá na kolejnici zabetonované v příjezdové cestě. V horní části brány najdeme horní uzavřené vedení, které stejně jako u bran samonosných nepoškozuje otěrem povrchovou úpravu brány. Kolejnicové posuvné brány jsou vyráběné z uzavřených tenkostěnných profilů průřezu 40x40 mm až 100x70 mm.

Každá posuvná kolejnicová brána je vyrobena na míru dle skutečných rozměrů průjezdu. Možnosti povrchových úprav jsou shodné s branami samonosnými.

Měli byste vědět

Nevýhodou kolejnicových posuvných bran je nezbytný zásah do příjezdové komunikace, na druhou stranu překvapí až o 10 % nižší cena brány oproti branám samonosným. Složitější a dražší je však v tomto případě právě stavební příprava. Dalším problémem je nezbytná údržba příjezdové komunikace a kolejnice v zimě. Hrana koleje je stále viditelná a často koroduje.

Stavební příprava

Důležité je především zabetonování základové desky a vodícího sloupku a přivedení elektrické energie o napětí 230 V. Oproti samonosným branám postačí boční prostor pro odsunutí o pouhé délce průjezdu. 

Komponenty pro posuvné brány značky Rolling Center

Patří sem vozíky pro posuvné samonosné brány, napínáky, šíny a záslepky šín, náběhy s kladkou, spodní a horní dorazy, horní vodící rolny a horní vedení bran, spodní pojezdové kladky a další sortiment. Ocelové produkty je možné dodat i ve stříbrném provedení.

Dopřejte si komfort a pořiďte si posuvnou bránu. Odpadnou vám veškeré starosti spojené s otevíráním vrat.

Poptávkový formulář
close
Nenašli jste zboží, které potřebujete? Sdělte nám prostřednictvím tohoto formuláře, co sháníte a budeme Vás co nejdříve kontaktovat.
Jméno a příjmení:
E-Mail:
Telefon:
Dotaz: